What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?

  • 11 Replies
  • 4741 Views
PLEASE READ THIS FIRST BEFORE COMMENTING:

In this thread, I'm not here to debunk, or pick apart, or provide counter-evidence for the claim, and I'd like it if others did the same.

What I'm looking for is the best piece of evidence that "the horizon is always at eye level".


I have looked in the wiki, but there aren't any photos or videos there, just words.

Photos or videos is what I need.

It's for an upcoming discussion with a flat earther. I've asked him to bring his best evidence, but I'm worried it won't be the best possible evidence. So I thought I'd try and find some for him.

My only responses will be something along the lines of: "thank you"; or "have you got anything from a higher altitude?"; or "have you get anything with any indicators or measurements in it?" And I'd like it if other debunkers stuck to this sort of thing - i.e., do what they can to help me find a good piece of flat earth evidence to support this claim, rather than dissecting the not so good ones.

Cheers. :)

*

NotSoSkeptical

  • 8548
  • Flat like a droplet of water.
Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #1 on: December 21, 2018, 10:07:23 AM »
To answer your question. It doesn't.

Rabinoz RIP

That would put you in the same category as pedophile perverts like John Davis, NSS, robots like Stash, Shifter, and victimized kids like Alexey.

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #2 on: December 21, 2018, 11:06:07 AM »
Eye level is as acurate as "eyeballing it" which is how accurate?

https://www.theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=76458.msg2071574#msg2071574


Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #3 on: December 21, 2018, 11:29:31 PM »
To answer your question, it doesn't.

Sorry, but that doesn't answer my question. Maybe read the question again. :)

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #4 on: December 22, 2018, 03:10:07 AM »
How do you insert an image?

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #5 on: December 22, 2018, 11:06:40 AM »
You can attach one, or post a link. But I'm not sure how to insert your own, if you can. I usually upload it to imgur and use that link; it's pretty quick.

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #6 on: December 22, 2018, 11:39:19 AM »
With a telescope can you see Everest (> 8,8 km) from Alps (Mont Blanc 4,8 km). No? Why ?

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #7 on: December 22, 2018, 11:41:10 AM »
Pourquoi avant les satellites les pays avaient besoin de tours de télévision hautes de plusieurs dizaines ou centaines de mètres tous les 50 à 100 km dans d'immenses plaines pour assurer le relais des émissions?

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #8 on: December 22, 2018, 11:26:14 PM »
Pourquoi avant les satellites les pays avaient besoin de tours de télévision hautes de plusieurs dizaines ou centaines de mètres tous les 50 à 100 km dans d'immenses plaines pour assurer le relais des émissions?

Pouvez-vous expliquer comment cela répond à ma question, s'il vous plaît?

Je sais, je sais...ce n'est pas le cas.

Peut-être pourrez-vous lire le message original un peu plus attentivement la prochaine fois avant de répondre. :)

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #9 on: December 23, 2018, 01:28:10 AM »
Pourquoi avant les satellites les pays avaient besoin de tours de télévision hautes de plusieurs dizaines ou centaines de mètres tous les 50 à 100 km dans d'immenses plaines pour assurer le relais des émissions?

Pouvez-vous expliquer comment cela répond à ma question, s'il vous plaît?

Je sais, je sais...ce n'est pas le cas.

Peut-être pourrez-vous lire le message original un peu plus attentivement la prochaine fois avant de répondre. :)

Ce sont des questions identiques impossibles pour un flat earher à repondre. Pourquoi ? Parceque leur fantasme ne correspond à rien de réel...

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #10 on: December 23, 2018, 01:29:58 AM »
Pourquoi avant les satellites les pays avaient besoin de tours de télévision hautes de plusieurs dizaines ou centaines de mètres tous les 50 à 100 km dans d'immenses plaines pour assurer le relais des émissions?

Pouvez-vous expliquer comment cela répond à ma question, s'il vous plaît?

Je sais, je sais...ce n'est pas le cas.

Peut-être pourrez-vous lire le message original un peu plus attentivement la prochaine fois avant de répondre. :)
Quant à juger de l'optique dans l'atmosphère, pour avoir des mesures justes, il faut faire les constructions géométriques dans le vide...

Re: What is the best evidence that "the horizon always remains at eye level"?
« Reply #11 on: December 23, 2018, 03:49:59 AM »
Merci. :)

So does anyone actually have anything they feel supports this notion? I'm surprised nothing has been forthcoming. Isn't this flat earth 101?